De eerste paar dagen - Reisverslag uit Minggiran, Indonesië van Nina Swart - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen - Reisverslag uit Minggiran, Indonesië van Nina Swart - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen

Blijf op de hoogte en volg Nina

08 Juli 2016 | Indonesië, Minggiran

5-7-16
159 dagen hebben we moeten wachten, maar vanmorgen om 04:00 uur ging dan eindelijk de wekker. Douchen, aankleden en de laatste dingen inpakken. Om 5 uur stond de familie Komduur voor de deur. Op naar Düsseldorf met zijn allen. Eenmaal op het vliegveld aangekomen meteen de backpacks gedropt wat verassend snel ging. Nog even wat drinken en om kwart voor 10 was het dan toch echt tijd om door de douane te gaan. Het ging allemaal erg vlot en om half 11 konden we al boarden. Van tevoren hadden we onze zitplaatsen al geregeld, maar toen we het vliegtuig in kwamen en onze plaatsen zagen waren we toch wel heel erg teleurgesteld. Precies de plek waar wij moesten zitten had geen raam. Natuurlijk heel erg balen, ook omdat het Iris haar eerste keer vliegen was. Nina naar de stewardess en het vliegtuig was gelukkig niet volgeboekt. Dat gaf ons nog enige hoop. De 3 stoelen achter ons bleven leeg, maar telkens wanneer er mensen aan kwamen waren we bang dat dat hun plekken waren. Uiteindelijk kregen we te horen dat iedereen aan boord was en de drie plekken achter die van ons waren nog vrij; verhuizen! Onze ouders en Thiemo zouden op het Panoramadek staan dus die konden ons mooi uitzwaaien. We hebben een goede vlucht gehad met bijna geen turbulentie. Het was wel ongelofelijk koud in het vliegtuig dus veel beter zijn we er niet op geworden. En we waren allebei al zo min.... Vooral Iris. Verder is het vliegen Iris goed afgegaan. In het begin wat last van misselijkheid, maar daarna lekker een filmpje gekeken en geslapen. Maar dat lukt ook wel wanneer je 3 stoelen hebt voor 2 personen.

De tweede vlucht ging ook weer erg snel en rustig. Deze vlucht helaas wel wat meer last van turbulentie maar gelukkig was het niet zo koud als de vlucht van Düsseldorf naar Abu Dhabi. De overstap in Abu Dhabi was nog niet eens 2 uren dus we konden zo verder. Maar toen werd er verteld dat we een uur vertraging hadden... We waren erg bang dat we onze overstap naar Jakarta niet zouden halen, maar gelukkig hebben we deze wel gehaald. We hadden zelfs nog aardig wat tijd over op Singapore AirPort. Na nog een vlucht van 2 uurtjes waren we dan eindelijk in Jakarta. De backpacks waren er snel en hierdoor waren we ook heel snel al in het hostel. Even opgefrist en de buurt verkennen. Wat een verschrikkelijke saaie stad. Maar misschien is dat ook wel omdat veel mensen de stad uit zijn vanwege de ramadan. Over 3 weken komen we terug en zullen we zien hoe het dan is. Nu nog even chill op het dakterras van het hostel en morgen vroeg met de trein naar Yogyakarta.

7-7-16
Vanmorgen om 07:00 uur ging de wekker. Dit was toch wel eventjes heel erg pittig na een dag vol reizen. Douchen, aankleden, ontbijten en op naar Gambir train station. Van tevoren hadden we tickets geboekt voor de trein naar Yogyakarta, deze moesten we alleen nog activeren en de originele tickets ophalen. Om 09:40 uur vertrok de trein. Na een lange reis kwamen we om 17:07 aan in Yogyakarta. Hier werden we opgehaald door Peter. Peter is de vader van een meisje uit Iris haar voetbalteam. Hij runt hier samen met zijn vrouw een bed & breakfast. De eerste 2 nachten konden we helaas niet bij hem slapen omdat alles volgeboekt zat, de 2 nachten daarop kunnen we wel bij Peter slapen. We zijn naar het hostel gebracht van een Spaanse vrouw die hier samen met haar man woont. 'S avonds zijn we met 2 andere gasten en de Spaanse vrouw aan het eten geweest. Eindelijk lekker nasi goreng en saté ayam met een Bintang gehad. Wonder boven wonder was er ook Bintang Radler, Iris ook weer blij. We zijn lekker vroeg gaan slapen en voor morgen gaan we lekker de stad verkennen en misschien even langs Peter voor wat tips.

• 08 Juli 2016 - 10:11

Nelly:

Lekker genieten dames v eel plezier.

• 09 Juli 2016 - 23:15

Feikje Ettema:

Ziet er al geroutineerd uit Nina genieten maar van deze reis.Ik volg jullie wel genieten van foto

Geroutineerde reizigster Nina ik volg' jullie wel, genieten van foto's en reis verslag.take care and enjoy.